Ontmoet onze nieuwe collega: Aurely Moretti

Ontmoet onze nieuwe collega: bouwbesluitdeskundige en specialist gevels en daken, Aurely Moretti

Sinds januari is Aurely onderdeel van het Bouwkwaliteitcoach team, waarbij ze bouwpartijen helpt om hun kwaliteitsborgingsproces op hun bedrijf en hun werkwijze af te stemmen. Tijdens deze projecten ligt de essentie op regulier kwaliteitsmanagement en de wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb). “Ik heb zo mijn mening over de Wkb en bij Bert Videler en zijn team vond ik daarin een gelijkgestemde.” Door haar jarenlange ervaring als specialist gevels en daken én als bouwbesluitdeskundige maakt ze het voor een partij werkbaar om aan de Wkb te voldoen. “We hebben het tenslotte allemaal al druk genoeg.”

Brede kennis in de bouw

Naast Aurely’s werkzaamheden voor Bouwkwaliteitcoach heeft zij ook een adviserende rol bij het beoordelen van bouwontwerpen voor de zusterbedrijven van Bouwkwaliteitcoach: Luchtdicht en Opleverspecialist. Hierdoor kan ook bij deze bedrijven een brede kennis in de bouw worden aangeboden.

Kwaliteitsborger

Aurely maakte haar eerste stappen in haar carrière in 2017 als specialist gevels en daken. Vrij snel daarna kon ze de titel bouwbesluitdeskundige hieraan toevoegen. “Er volgden jaren met interessante en uitdagende projecten. Van high-end distributiecentra, Zuidas torens, tot panden die gebouwd werden door architectuurprijs winnaars. Ik was met mijn neus in de boter gevallen!” Wat haar hierin aantrok was de mix tussen binnen en buiten kunnen werken. “Op kantoor werkte ik aan bouwbesluittoetsingen, second opinions en risicoanalyses. Hierdoor heb ik jaren in de rol van kwaliteitsborger mee kunnen lopen in het hele ontwerpproces. Tegelijkertijd werden de werklaarzen aangetrokken om buiten op de bouwplaats inspecties uit te voeren of fabrieken te bezoeken om het bouwproces te borgen.”

Het liefst altijd buiten

Samen met haar man en drie kinderen gaan ze het liefst in hun vrije tijd de natuur in. In de zomer surfen en in de winter snowboarden. Hun ultieme plek om te wonen is dan ook een huis middenin de bergen.

Bijna vakantie, tijd voor een nieuwsbrief!

Zo vlak voor de bouwvak, of voor sommigen al in de bouwvak, willen wij graag nog leesvoer en stof tot nadenken meegeven voor op het strand. Leesvoer want we hebben nieuws te delen over onze geslaagde halfjaarbijeenkomst en stof tot nadenken want we zijn écht op zoek naar iemand uit de realisatie die de stap wil maken naar kwaliteitsadviseur en andere bedrijven daarbij kan helpen.

Veel leesplezier en een héle fijne vakantie gewenst!

Klik hieronder voor de nieuwsbrief

https://mailchi.mp/3462b3bc5547/nieuwsbrief-juli-2021

Vacature :)

Videler Advies en Management is op zoek naar een gedreven, enthousiaste Management Assistant.

Inmiddels is ons adviesbureau gegroeid naar 12 medewerkers, wij werken aan vele leuke projecten en wij hebben grote behoefte aan secretariële ondersteuning.

Jouw voornaamste doel is onze bedrijfsleiding te helpen om productief en succesvol te zijn in de breedste zin van het woord.

Je kunt geen genoeg krijgen van het aanbrengen van structuur, je bent kordaat, doortastend en integer en je kan je goed staande houden in een snel groeiende en dynamisch bedrijf.

Jouw taken:

Afhandelen van inkomende en uitgaande communicatie en agendabeheer van de bedrijfsleiding. dit wordt jouw core business. Je zorgt dat iemand meteen op de juiste manier doorverwezen wordt en tegelijk ben je de poortwachter voor degene waarvan je de agenda beheert. Samen met de administratieve assistente vorm je de stabiele basis voor de operaties van ons bedrijf.

Momenteel is ons kantoor aan de Weesperpoort nog niet operationeel; zodra dat het geval is ben je ook verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in het algemeen, en voor het ontvangen van eventuele gasten.

Jouw profiel:

je kunt goed zelfstandig werken en je kunt omgaan met verantwoordelijkheden

je bent proactief, behulpzaam en flexibel in je werkzaamheden

je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands

je beschikt over een goede kennis van het Microsoft Officepakket

je bent administratief onderlegd en hebt een affiniteit met de bouw

je bent woonachtig in de bredere omgeving van Amsterdam

je hebt aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie

Ons aanbod:

Afwisselend werk in een zeer dynamisch, divers, jong en enthousiast team, met ruimte om jezelf verder te ontwikkelen.

We bieden je een positie aan voor 20 uur in de week, die in de komende maanden gaat uitgroeien tot een full-time weekschema.

bedrijfsonderdelen.JPG

Nieuwbouw van ons kantoor :)

Enkele maanden geleden hebben wij een kantoorruimte kunnen bemachtigen in een nieuwbouwproject te Weesp en vandaag heb ik getekend voor de grondoverdracht.  Binnenkort gaat de eerste paal de grond in, ergens in 2022 gaan wij ons kantoor hier vestigen!

Wij kijken er naar uit om hier samen te werken, pingpong te spelen en kennis te delen!

weesp.jpg
weesp2.jpg

Webinar : Klaar voor de Wet kwaliteitsborging?

Om je te helpen met het klaarstomen van de organisatie hielden we samen met Aannemer/Aannemervak.nl op dinsdagmiddag 19 januari een webinar. Daarin kwamen de volgende thema’s aan bod :

Het doel van de WKb

  • Voor wie de Wkb gaat gelden

  • Kwaliteitsborgers en instrumenten

  • Wkb-proof maken van je organisatie

  • Tools die je kunnen helpen

  • Proefprojecten

Je kan hem nog terugkijken op onderstaande link.

Laatste jaar oefenen met de Wkb

Inmiddels is het jaar 2020 alweer bijna voorbij en staat het nieuwe jaar op het punt van beginnen. Tevens het laatste jaar waarin kan worden geoefend met de Wkb. De afgelopen periode hebben er nog enkele belangrijke ontwikkelingen plaatsgevonden op het formele vlak.

Als eerste is er een akkoord tussen de Rijksoverheid en de Vereniging Nederlandse Gemeenten, zoals gemeld door BWTinfo.nl. Het ministerie van BZK en de VNG, mede namens de Vereniging Bouw en Woningtoezicht Nederland (VBWTN), hebben overeenstemming bereikt over de verdere uitwerking van het besluit kwaliteitsborging voor het bouwen (Bkb). Met dit conceptakkoord zijn wat BZK en VNG betreft alle juridische belemmeringen weggenomen. Partijen kunnen zich nu gaan richten op de voorbereidingen voor de invoering van de wet op 1 januari 2022.

De tweede ontwikkeling lees ik op Stichtingibk.nl. Om de start van nieuwe proefprojecten te versnellen is gestart met zogenoemde Ambassadeursnetwerken kwaliteitsborging (ANWkb). Een ambassadeursnetwerk bestaat uit een ambassadeursgemeente, een aantal omringende gemeenten, aannemers en kwaliteitsborgers. Het ambassadeursnetwerk zorgt ervoor dat er komende maanden (ten minste) tien projecten starten, verdeeld over verschillende soorten gebouwen binnen gevolgklasse 1. Kwaliteitsborgers, aannemers en andere betrokkenen worden uitgenodigd deel te nemen aan het netwerk. Omliggende gemeenten en andere geïnteresseerden kijken mee bij de proefprojecten en starten daar waar mogelijk ook zelf met nieuwe proefprojecten.

Om te zorgen dat er voldoende diversiteit in de proefprojecten zit, wordt per ANWkb gewerkt, een zogenoemde representatieve doorsnede. Iedere ANWkb neemt het op zich om de tien proefprojecten te verdelen over seriematige woningbouw, kavelbouw, grote en kleine verbouwingen, fiets- en voetgangersbruggen en bedrijfshallen. Door afspraken te maken over de verdeling van deze bouwwerken wordt uiteindelijk met de hele gevolgklasse 1 ervaring opgedaan. De resultaten van de verschillende ANWkb’s worden ieder kwartaal gerapporteerd gedeeld via de websites van iBK en de deelnemende branches.

Wij zullen, als interne kwaliteitsborger, ons zoveel mogelijk aansluiten bij de netwerken, zodat wij aannemers kunnen helpen en ontzorgen bij het werken met de Wkb. Nieuwsgierig naar een proefproject? Meld je dan aan met een project.